Przez minione miesiące uczniowie naszej szkoły poznawali historię Enigmy oraz życiorysy poznańskich studentów, którym udało się złamać jej kody.

Na lekcjach matematyki uczniowie zmagali się z podstawami kryptologii, natomiast podczas zajęć z języka angielskiego zaprezentowano im odpowiednie słownictwo. Celem projektu było wzmacnianie poczucia tożsamości narodowej oraz krzewienie patriotyzmu lokalnego, a także integracja szkolnej społeczności. Punktem kulminacyjnym projektu był konkurs, który odbył się 26 kwietnia w szkolnej świetlicy. Składał się z trzech części:

  • matematycznej – przygotowanej przez p. Aldonę Nowak-Chmielewską; w tej części uczniowie rozszyfrowywali zadania ukryte na terenie całej szkoły,
  • historycznej – przygotowanej przez p. Olimpię Murawską, w której uczniowie na podstawie prezentacji uzupełniali test wiedzy,
  • językowej – przygotowanej przez p. Hanię Sąsiadek-Bułat, która polegała na tłumaczeniu zdań z języka angielskiego na język polski.

W konkursie wzięli udział reprezentanci aż czternastu klas. Główną nagrodą jest wyjście do tzw. szyfrokontenera znajdującego się przed Zamkiem Cesarskim w Poznaniu. A oto wyniki konkursu:

I miejsce – 3 TA, 2 TA

II miejsce – 3 TC, 2 TD, 1 TE

III miejsce – 1 TD

Serdecznie gratulujemy!